piątek, 14 marca 2014

Słoneczny poranek / Sunny day


Znalazłam ją w lumpie. Kiedy tylko wzięłam ją do ręki, wiedziałam, że jesteśmy sobie pisane. Szczęście za 3 złote, w którym wyglądałam, jakbym szykowała się do sypania kwiatków w Boże Ciało ;)

Nie zastanawiałam się długo, co z nią zrobić - od dłuższego czasu miałam ochotę na ombre sukienkę.
 Oto fotorelacja!

I've found it in SH. At first sight I felt it was waiting for me. Happiness for 3 PLN (1$) which made me looking like on my First Communion day. There were no wondering about this one - I wanted to make ombre dress.



Przygotuj białe ubranko / find something white
I jakiś szalony kolor : ) / and some crazy colour

Rozpuść barwnik w ilości podanej na opakowaniu; w międzyczasie namocz ubranie w ciepłej wodzie / Dissolve the dye following the instruction; while it's boiling, soak dress in warm water 

Farbujemy, zaczynając od najjaśniejszej warstwy - zanurzamy ubranie w garnku na kilka sekund i płuczemy pod wodą
We'll start with light layer - dip dress in the pot for few seconds and rinse it in running water

Im bliżej dołu, tym dłużej trzymamy sukienkę w barwniku. Dolna (najbardziej intensywna) warstwa powinna spędzić w garnku tyle czasu, ile przewidział producent barwnika (u mnie 30 minut). Dajmy jej jeszcze chwilę wystygnąć i wypłuczmy w letniej wodzie.
The closer to bottom we are, the longer we dip the dress - the darkest layer should lay in the pot as long as the instruction says. When it gets cold, rinse it in a lot of water.



Przy robieniu pierwszej warstwy (najjaśniejszej) okazało się, że nie doceniłam barwnika - sukienka po 2-3 sekundach była już cytrynowa. Na zdjęciu powyżej widać, że przejście kolorów jest dość gwałtowne. Na szczęście dało się to uratować - wlałam do miski wybielacz rozcieńczony wodą i wypłukałam w tym roztworze górną część sukienki. Jak widać poniżej - wyszło jej to na dobre : ) Na koniec nie zapomnijmy o dokładnym wypłukaniu sukienki w dużej ilości wody - z wybielaczem nie ma żartów :D
... I lepiej załóżcie gumowe rękawiczki ; )

If the top layer is too intensive (in the picture above ombre effect isn't smooth enough), don't worry! Pour water into bowl, add some bleacher and dip top layer in that mixture. When you're satisfied with the effect, don't forget to rinse your dress in the water - don't play with bleacher ; )
... And better use rubber gloves!





Teraz pozostaje mi tylko czekać na jeszcze cieplejsze dni :3

2 komentarze:

  1. przeróbki ubrań z lumpeksów są ekstra! tanio, kreatywnie i fajnie :) sukienka wyszła bardzo ładna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, doskonale się spisała w upalne dni : )
      tylko moja szafa jest wypchana po brzegi ubraniami kupionymi jako "o, to się przerobi i będzie git"...

      Usuń