czwartek, 18 września 2014

Zielono mi

Miałam inne plany, ale naszyjnik z ptakami Cliodhny spotkał się z tak życzliwym przyjęciem zarówno w internecie, jak i w prawdziwym świecie, że nie mogłam przejść obojętnie obok koralików.

Tym razem mniej efektownie (ale nie oszukujmy się, nieprędko zrobię coś równie udanego).

Zapoznając się z baśnią o cudownej lampie Alladyna w przekładzie Leśmiana, znalazłam taki fragment: 


"(...) Hebanowe drzwi otworzyły się na oścież, i Aladyn wszedł przez nie do drugiego ogrodu.
131
KlejnotW drugim ogrodzie kwitły na drzewach szmaragdy, turkusy, topazy, rubiny i chryzolity i napełniały ogród światłem błękitnym, żółtym, czerwonym i fioletowym. Wszystkie te światła mieszały się nawzajem, aż mżyły w oczach. Aladyn nie wiedział, że są to kamienie drogocenne, ale podobały mu się barwy tych dziwnych owoców, więc nazrywał ich pod dostatkiem i napełnił nimi kieszenie. (...)"

Fragment potraktowałam być może zbyt dosłownie... : )
Bo powstał z tego SZMARAGD. Taki w sam raz na kieszeń Alladyna. A po wyjęciu z kieszeni można go przypiąć do swetra, bo szmaragd przyjął formę broszki.

Zgłaszam go do wyzwania w Kreatywnym Kufrze oraz do ostrego wyzwania w Szufladzie - mam nadzieję, że jest równie ostry jak diament wykonany przez Visell.








16 komentarzy:

  1. Ostra praca! Dziękuję za wzięcie udziału w konkursie Szuflady.

    OdpowiedzUsuń
  2. No i dobrze, że to Cię zmotywowało, bo ten szmaragd jest tak samo piękny jak ptaki.
    Czekam na więcej!
    Agata
    www.inaurem.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przede wszystkim miał duże znaczenie edukacyjne :D zapraszam na więcej ; ))

      Usuń
  3. Taki klejnot to koniecznie w sejfie :) A tak serio, to naprawdę oryginalna ozdoba, do tego wygląda całkiem sugestywnie, dzięki cieniowaniom przez chwilę dałam się nabrać, że to bryła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie z cieniowaniem walczyłam najdłużej, bo praktycznie wszystkie odcienie zieleni, jakie miałam, miały metaliczny połysk i w każdym świetle kolory wyglądały inaczej :o

      Usuń
  4. niesamowicie wygląda, widać że dużo czasu włożyłaś w to cudo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję : ) faktycznie takie rzeczy zajmują mnóstwo czasu, zwłaszcza prucie i poprawki : P

      Usuń
  5. Nie chcę wiedzieć ile zrobienie takiego cuda zajmuje :) Jest super, trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję : ) poszłoby szybko i sprawnie gdybym miała wprawę zamiast dopiero jej nabierać :D

      Usuń
  6. Cudny diament! Wspaniale dobrałaś kolory, taka broszka będzie ozdobą niejednego ubrania.
    Dziękujemy za udział w wyzwaniu Szuflady :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobór kolorów to był koszmar, cieszę się, że ostatecznie się udało : )

      Usuń
  7. Niesamowita. Myślałam że to jest trójwymiarowe. Super. Gratulacje. Zasłużone wyróżnienie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mimo że technika dla mnie kosmiczna, to uważam że tworzysz przepiękne wyroby. Będę zaglądał częściej :-) I gratuluję wyróżnień

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to duży komplement, kiedy koralikowa biżuteria przekonuje do siebie "modelinowego" mężczyznę ; ) dzięki za przemiłe słowa!

      Usuń