środa, 6 maja 2015

Carska Rosja

czas na kolejną pracę konkursową dla Royal Stone :)


"Rosyjska Primabalerina" - temat nawiązujący do tortu Pavlovej, ale też do postaci samej Anny, do baletu, do Rosji...


I wszystkie te inspiracje starałam się "upchnąć" do jednej pracy. Wymyśliłam sobie naszyjnik jak bezowy deser, który według miejskich legend powstał, gdy primabalerina poprosiła o "coś lekkiego". Miało być:
a) bezowo
b) rosyjsko i bogato
c) lekko, koronkowo

Piękna antyteza na początek pracy!


Upchnęłam w tę kolię wszystkie błyskotki, jakie przyszły mi do głowy - są więc rubinowe rivoli nawiązujące do granatu na zdjęciu, taśma cyrkoniowa (debiut w moich zasobach), perełki i koraliki toho o lustrzanym i kryształowym wykończeniu,

Kompozycja składa się z 7 elementów o różnej wielkości. Pierwotnie miały być ostro zakończonymi łezkami, które w mojej głowie tworzyły bardziej nowoczesną formę, ale w pewnym momencie mi się odwidziało i zaczęłam wycinać łezki w kształt widoczny na zdjęciu. I wtedy zaczął się lament pt. 

"no i cały misterny plan poszedł w pizdu."

Były łzy, wyrywanie włosów z głowy i biadolenie, bo kilkoma nieprzemyślanymi cięciami stworzyłam sobie sytuację, z której nie umiałam wyjść.

Jak to teraz obszyć? Jak połączyć?

Ostatecznie jakoś wybrnęłam. Tył podszyłam beżową alcantarą a elementy połączyłam, zszywając ze sobą "murek". Niewielka ruchomość względem siebie pozwala na bardziej naturalne ułożenie naszyjnika.


Zamiast nowoczesnej formy wydłubałam carską, zamiast ostrego wykończenia - koronkowe.


Naszyjnik jest dość krótki (najmniejsze elementy leżą już nie na dekolcie, a na ramionach) i dość ciężki. ;)

Kiedy wszystko było gotowe, zostało tylko zrobienie zdjęć... którym mój aparat typu "małpka" kompletnie nie podołał. Trzeba było uśmiechnąć się do kolegi-Tomasza, który po godzinie przeklinania wreszcie pokonał Primabalerinę :).






a tu możecie wesprzeć mnie lajkiem i miłym słowem, pomagając w "walce" o nagrodę publiczności :)
https://www.facebook.com/fanpageroyalstone/photos/pb.168049649875207.-2207520000.1430902558./1065816093431887/?type=3&theater


23 komentarze:

  1. Nooo, wreszcie mogłam zobaczyć więcej zdjęć :) Choć jeszcze do pełni szczęścia przydałoby się jakieś "na ludziu", bo oczami wyobraźni widzę, że będzie się prezentować szałowo :) Przepiękna kolia i już :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. noo długo się zabierałam za ten wpis ;) z ludziami zawsze problem - moje obojczyki komplikują sprawę a o cudzy dekolt ciężko się doprosić... chyba trzeba zorganizować kolejną muzealną sesję ;)

      Usuń
  2. Naprawdę ciekawy wpis, podoba mi się estetyka twoich postów. Mam małe pytanie czy problemem było by otrzymanie twojej opinii o naszej stronie www.blondynkitezgraja.pl ? Być może zainteresuje Cię też wpis, który dzisiaj wstawił Marek dotyczący naszego nowego projektu rysunkowego http://blondynkitezgraja.pl/bayonetta-level-88/

    OdpowiedzUsuń
  3. oszałamiajaca kolia:)))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Po prostu piękny! Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Po prostu piękny! Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach te misterne plany;)
    Kolia jest świetna, gdy na nią patrzę od razu mam skojarzenia z dawną Rosją, może właśnie przez te koronkowe elementy przypominające trochę kokosze. Jest mega stylowo i tym razem musi być nagroda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystkie misterne plany kończą swoją wędrówkę w tym samym miejscu ;)

      cieszę się, że ta Rosja nie ubzdurała się w mojej głowie, tylko faktycznie można ją dostrzec w tej pracy ;) ja już Ci mówiłam kiedyś, że dla mnie mogłabyś być jurorem we wszystkich konkursach :D

      Usuń
  7. Wspaniała praca, a tytuł jak najbardziej adekwatny do niej:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że widać w tej pracy to, co sobie wymyśliłam : ) dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
  8. Świetnie udało Ci się zawrzeć wszystkie elementy z opisu:) Piękna praca:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. <3
      chyba pierwszy raz mi się udało uszyć to, co faktycznie siedziało mi w głowie :D

      Usuń
  9. Twoja kreatywność, połączona za misternym dbaniem o detale, daje zachwycające efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny, zdecydowanie jedna z najciekawszych prac do tej inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! ta inspiracja zaowocowała mnóstwem świetnych prac, tym bardziej cieszę się z komplementu ;)

      Usuń